Tablica
Merch to podstawowe narzędzie skutecznej komunikacji marki z pacjentem, ale także z farmaceutą.
OMG❗ PHARMA❗❗❗
Dzięki Rafal Staszkiewicz za wywołanie do tablicy 😉.
Merch to podstawowe narzędzie skutecznej komunikacji marki z pacjentem, ale także z farmaceutą.
Koniecznie trzeba zwrócić uwagę na to, że jednym z głównych zadań przedstawicieli farmaceutycznych, KAM-ów jest praca nad jakością tej ekspozycji co zawsze wymaga dużego zaangażowania. Firm rozpychających się na półkach aptecznych jest wiele, a kontrakty wręcz wymuszają od aptek dany poziom ekspozycji.
Skutek❓
Badania Business Point – pharma 📈 Narzędzia monitoringu danych, badania i analizy rynkowe wskazują, że zaledwie 27% aptek zachowuje wszystkie standardy marchandisingowe ustalone z producentem.
Dlatego praca nad egzekucją ustaleń to bardzo istotny krok wizyty podczas spotkania w aptece.
Na dobry merchandising składa się:
🚀 atrakcyjna ekspozycja (umiejscowienie produktu w miejscu na półce, liczba face’ów),
🚀 wizualna spójność i estetyka,
🚀 czytelna komunikacja (np. wyraźne oznaczenia cen, opisy produktu),
🚀 dostosowanie do sezonowości danej kategorii.
Należy pamiętać, że rolą ekspozycji nie jest tylko zapewnienie dostępności produktu w aptece, ale także:
💎 zwiększanie rekomendacji farmaceuty,
💎 ułatwienie sprzedaży komplementarnej,
💎 budowanie świadomości marki a przede wszystkim wpływ na decyzje zakupowe.
Dlatego pełna zgoda @rafał nie da się przejść obojętnie przy zagadnieniu nowoczesnego i skutecznego merchandisingu w aptece.
💡 Istotne jest to, w rozmowach kuluarowych z farmaceutami jednoznacznie otrzymuję informacje, że często brakuje innowacji w tym działaniu, ciekawych nowoczesnych form, z wykorzystaniem najnowszych technologii, pamiętając również, że ustawodawca także ogranicza nam pewne możliwości vs rynek np. FMCG co powoduje, że nie możemy sobie pozwolić na większą dawkę finezji.
🛰️ Już nie mogę się doczekać kolejnego odcinka, gdzie zgłębimy temat wykorzystania dostępnych kanałów komunikacji – retail media na rynku aptecznym. Czekam na Twoje propozycje by zderzyć je z realiami aptek i możliwości zespołów sprzedaży w ich implementacji 💎
