784 938 513 kontakt@progresson.pl

Tablica

ZASADA NR 2 🥈Solidne przygotowanie oparte na danych 🔝

paź 14, 2024 | Linkedin

Z cyklu progressONforSale – Przedstawicielu zadbaj o swój portfel 💰🪙

ZASADA NR 2  🥈Solidne przygotowanie oparte na danych 🔝

Kiedy już dojrzewamy do decyzji by udać się do bezpośredniego szefa zgodnie z założeniami z poprzedniego odcinak cyklu musimy zastanowić się co tak naprawdę jest powodem tej decyzji.

Powodów może być wiele i tylko od nas zależy czy w odpowiedni sposób uargumentujemy je i czy wykorzystamy te najbardziej atrakcyjne z punktu widzenia nie nas, ale firmy, bo z tym bywa też różnie.

O to przykłady. Ja bym wymienił kilka z jakimi najczęściej się spotykałem podczas pracy na kierowniczych stanowiskach:

➡️ dawno nie miałem podwyżki
➡️ inflacja
➡️ inni zarabiają więcej ( wewnątrz organizacji)
➡️ jestem długoletnim pracownikiem
➡️ konkurencja płaci lepiej
➡️ wykonuję moją pracę realizując ponadprzeciętne cele 🚀, jestem dobry i doceniany
➡️ kreuję nowe rozwiązania jestem proaktywny 🚀
➡️ wspieram firmę, zespół i kierownika 🚀

Jak widać lista jest długa i nie dla wszystkich da się dostosować merytoryczne uzasadnienie. Dlatego warto zastanowić się czy z tej całej listy można wykorzystać argumenty, które zdecydowanie łatwiej jest obronić na danych❓

Oczywiście nic w tym złego, że możemy mieć wrażenie a nawet dowody, że inni zarabiają więcej, czy relatywnie czas od ostatniej podwyżki to lata świetlne 🎆, to jednak nie koniecznie przełoży się na pozytywne rozpatrzenie wniosku.

Prawda to też są argumenty za podwyżką tylko z doświadczenia nie zawsze rozpatrywane pozytywnie.😉 Przecież organizacja nie wejdzie w polemikę, „… że no zobacz Kowalski faktycznie zarabia xxxxxxx, a Jankowski yyyyy, ale oni zzzzzz, albo Kowalski miał podwyżkę w ……. I czekał tyle lat, a Ty……..”

💡Konstruktywny wniosek o podwyżkę powinien się opierać przede wszystkim na ocenie naszego działania i tego co my wnosimy do organizacji, jaką dajemy wartość. Jest to najbardziej konstruktywna forma wnioskowania z mojego doświadczenia, a sumienność oparta na danych powinna opierać się na:

🚀 konkretne przykłady jak nasze działania wpłynęły na progres, zmianę

🚀 jeżeli możemy oprzeć wnioski o dane to doskonałe rozwiązanie, wyniki, tabele, maile klientów, nagrody, pochwały szefa.

🚀 skupić się na priorytetach firmy, to one najbardziej przemawiają do przełożonych, jak nasze działania na nie wpływają

🚀🚀🚀I jeszcze na koniec można odwrotnie zadbać o argumenty do podwyżki, czyli zakontraktować działania na przyszłość choćby w rozmowie podczas oceny rocznej. Co musi się wydarzyć by do podwyżki doprowadzić. Jest to najlepsze rozwiązanie.

Jeżeli jesteście na etapie kreowania wniosku warto byście zwrócili na te punkty szczególną uwagę. Oczywiście nie wszędzie i nie u wszystkich to zadziała, ale no cóż ja mogę podzielić się swoim doświadczeniem z wielu firm pharma i one przynosiły najlepsze rezultaty.

Call Now Button