784 938 513 kontakt@progresson.pl

Tablica

OMG❗ PHARMA❗❗❗No to jak jest faktycznie z tą spójnością w aptekach❓

kwi 4, 2025 | Linkedin

OMG❗ PHARMA❗❗❗No to jak jest faktycznie z tą spójnością w aptekach❓

Od przepięknej wizji do realizacji jest dłuuuga droga.

Wyzwań jest sporo, bo z jednej strony musimy się skupić na elemencie związanym z wykonaniem pracy przez przedstawicieli w aptekach indywidualnych czy KAM-ów w sieciach – i tu już zauważam pierwsze wyzwanie z drugiej, akceptacja aptek na tego typu działania.

Najważniejsza to ta związana z zaimplementowaniem rozwiązań. Narzędzia dedykowane do uspójnienia kampanii realizowane w aptekach musza być umiejętnie zaprezentowane podczas wizyt.

Tu zdecydowanie potrzebna jest również skuteczna edukacja personelu
w aptece, ale i przede wszystkim osoby zarządzającej apteką, która wyrazi zgodę na montaż elementów związanych z budowaniem spójności przekazu reklamy. Tak by zauważyć korzyści z tego płynące dla biznesu apteki.
No i finalnie co również nie jest oczywiste zadbanie o konsekwencję
w utrzymaniu standardów wymaganych w akcji. Tu znów rola zespołów sprzedaży w terenie.

Czas odgrywa kluczową rolę ⏱️

Przy szerokich akcjach ATL pokrycie w przekazie jest dużym wyzwaniem.

Pamiętajmy, że aptek w Polsce mamy prawie 12,5 tysiąca.

🚀 Kluczowym krokiem jest zadbanie w pierwszej kolejności o apteki sieciowe. Te największe 17 jak podaje IQVIA (50+) obejmuje 3 387 aptek, kolejnym krokiem jest zadbanie o sieci lokalne i apteki indywidualne. Tu można się posilić wsparciem wykorzystując relacje biznesowe w kontaktach z sieciami wirtualnymi 13 z tych sieci to kolejne 3 267 aptek (źródło IQVIA).

Na pewno wymaga to sporego wysiłku i zaangażowania. Z założenia z sieciami może być łatwiej, ale koszty z tym związane mogą być wyższe. Zapisy te często muszą być wynegocjowane w kontrakcie co wiąże się właśnie z kosztami.

🪨 Na koniec jak zwykle uczulam na aspekt prawny – ustawa 94a Prawo Farmaceutyczne dotycząca zakazu reklam aptek i punktów aptecznych. Tu niestety nie możemy w dowolny sposób wychodzić do pacjenta z wizją spójności reklamy np. z witryn aptecznych czy formą reklamy, która może być postrzegana za reklamę apteki.

Reasumując – bardzo ciekawy wątek i wiele firm może jeszcze skuteczniej zadbać o spójność tego przekazu w szczególności w aptekach, które na pewno są zainteresowane efektywną współpracą.

Call Now Button