Tablica
OMG❗ PHARMA❗❗❗
OMG❗ PHARMA❗❗❗
Moim zdaniem sporo z tych narzędzi jeszcze zawojuje apteki w Polsce🔝
To jak to jest dziś z tą wielką rewolucją❓
Jedno to AI i nieograniczone możliwości wykorzystania jej w retail mediach oraz sama technologia i narzędzia dostępne na rynku. Trzeba przyznać, że właściwe wykorzystanie tych narzędzi wpłynąć może na postrzeganie marki przez pacjenta.
Jak zwykle trochę musimy chłodzić nastroje, bo prawo farmaceutyczne art. 94a nakazuje nam zachować wyczucie w tym temacie by nie zrobić krzywdy aptekom. Tu odsyłam za każdym razem do prawników, którzy powinni wydać opinię indywidualną w tym temacie.
Wracając do najważniejszego! Czego dziś jest najwięcej❓ Tak jak słusznie wspominasz POS, a więc: plakaty, ulotki, gazetki, naklejki na półkach oraz wszelkiego typu standy i ekspozytory.
Czego nie widać na masową skalę to właśnie tych rozwiązań do nowoczesnej komunikacji.
🔝 Digital signage – tu wyobrażam sobie, że treści edukacyjne, może nawet ankiety odnośnie do stylu życia, potrzeb mogą wesprzeć w podjęciu decyzji np. jaki krem czy suplement diety jest najbardziej odpowiedni z gamy dostępnych w portfolio.
GENIALNE ROZWIĄZANIE!
🔝 Ekrany dotykowe przy I stole – tu w oczekiwaniu na swoją kolej by zostać obsłużonym możemy jeszcze „ wziąć wirtualny produkt do ręki” przeczytać skład, wskazania, poznać cenę itd…by finalnie podjąć decyzję i wziąć realnie produkt do koszyka w strefie impulsowej. W PUNKT!
🔝 Info punkty – tu z mojego podwórka mogę sobie jeszcze wyobrazić takie stanowisko info-kiosk, gdzie pacjent skanuje swoje leki i suplementy jakie przyjmuje, a system wygeneruje raport wysyłany do okienka z farmaceutą, gdzie zostaną omówione ewentualne interakcje. Taki mini przegląd lekowy.
Albo samemu skonfigurować koszyk, a finalnie podejść tylko do farmaceuty po odbiór – zapewnia to sporą dyskrecję.
🔝Wirtualne półki i wirtualne listwy cenowe – to jest bardzo dobre rozwiązanie dla firm pharma, które egzekwują ustalenia kontraktowe odnośnie ilości face na półce czy dodatkowych POS – listwa cenowa sprawdziłaby się genialnie!
🔝 Product Hero – tu budowanie świadomości marki premium jest najbardziej efektywne i efektowne. Pamiętam swego czasu jak pracowałem w TOP firmie OTC i wprowadzaliśmy jeden produkt na ból gardła. Już wtedy była dostępna taka forma specjalnego ekspozytora, który bardzo podkreślał jakość produktu. Do dziś robi wrażenie!
Wyzwania – kto za to zapłaci❓ Może takie urządzenie dostarczyć producent – jednak wydaje się to na szerszą skalę dość mało prawdopodobne. Na pewno możliwe do kluczowych klientów. Czy apteka jest w stanie ponieść tak duże wydatki❓ Na pewno duże sieci mogą sobie na to pozwolić.
Pewne jest to, że te apteki, które wejdą w tą nowoczesną formę komunikacji na pewno zyskają entuzjastów, nowe kanały komunikacji nie ominą aptek i podmioty, które to pierwsze wdrożą będą na długo zapamiętane.