Tablica
🛑MOŻESZ NAROBIĆ SOBIE KŁOPOTÓW TAKIM DZIAŁANIEM🛑
🛑MOŻESZ NAROBIĆ SOBIE KŁOPOTÓW TAKIM DZIAŁANIEM🛑
w cyklu MarkowaApteka wizytę w aptece 💡 pomysłNA
Weryfikując dziesiątki umów kontraktowych współpracując z aptekami podzieliłem firmy na:
📌 grupę producentów bardzo skrupulatnie zabezpieczających interesy swojej organizacji z wieloma parametrami do realizacji
📌 oraz grupę takich, gdzie zapisy są bardzo proste i parametrów/warunków kontraktu jest kilka co zdecydowanie ułatwia działanie i wymaga mniejszego zaangażowania.
Dlaczego tak jest ❓ Co z tego wynika i które są lepsze❓
Jeśli w Twojej firmie do tej pory nie pracowałeś na zasadach kontraktowych warto zacząć od mini kontraktu prostej umowy, która zabezpieczy podstawową potrzebę jakim jest często sell in czyli sprzedaż.
Oczywiście te największa organizacje z dużymi udziałami rynku będą się bronić dużą ilością warunków do spełnienia one działają trochę z pozycji siły, ale i wartościowo też dowożą nam więcej.
🛑 MINI KONTRAKTY – NAJWIĘKSZE ZAGROŻENIE. Przy mini kontraktach to ryzyko wyrywkowego realizowania celów. Przykładowo, jeśli cel roczny zakupów jest dzielony na cel kwartalny załóżmy po 10 tys. to apteka może sobie realizować co drugi, by otrzymać lepsze warunki za realizację kwartału, ale finalnie położyć cel roczny.
💡 Pomysł jak to zabezpieczyć – wynagrodzenie za kwartał jest wypłacane w splicie np. 70% po zrealizowany kwartale, a 30% w ujęciu rocznym, jeśli cel roczny będzie również zrealizowany. Po realizacji celu rocznego wypłacane są te 30% wartości za konkretne zrealizowane kwartały. W ten sposób zabezpieczamy stabilność przy planowaniu obrotów całego przedsiębiorstwa w ujęciu rocznym.
Znasz jeszcze jakieś pomysły jak zabezpieczyć realizację kontraktu opartego na zakupach❓ Śmiało podziel się opinią.
Obserwuj po więcej 🔔🔔
